Geoblog.pl    Sylwina    Podróże    Egipt, Marsa Alam 12.2014    Egipt Marsa al Alam 20-27.12.2014

Egipt Marsa al Alam 20-27.12.2014

Egipt
Egipt, Marsa el ‘Alam

Wyjazd w czasie swiat 20.12.2014-27.12.2014. Egypt, Marsa Alam - The Three Corners Sea Beach Resort. Pobyt kupiony w biurze podróży rainbow opcja all inculisive egipscy przewodnicy ,rezydenci mowia po polsku (uczyli się języka w Kairze) . Polecam biuro jak i hotel ja kiedys z moim partnerem stwierdziliśmy, że tam wrócimy jak nam się rodzina powiększy.
Na terenie hotelu są sklepy, salon fryzjerki,kosmetyczny,liczne atrakcje bilard,siłownia, animacje dla dzieci.
Hotel jeden z 3 hotelu w Marsa al Alam codziennie do hotelu daje butelke wody do pokoju, pamiętajcie żeby tylko wody próżniowe kupować (jeśli nakrętka nie jest zafoliowana nie kupujcie), hotel daje prowiant (kanapki,owoce) na powrót do samolotu.

UWAGA od rezydenta otrzymacie mały formularz do wypełnienia i otrzymania wizy 25 dolarów długopis miejcie w podręcznym.

Pamiętajcie jadąc do Egiptu zabierzcie ze sobą buty do chodzenia po wodzie obowiązkowo, jeśli zapomnicie lub nie będziecie mogli dostać , można kupić takie buty w hotelowym sklepie, oraz maske i rurke,ale ryby widać gołym okiem spacerując po wodzie gdzie płytko przy brzegu jest.

+ 24 C jest dla mnie najlepsza temp.taka w sam raz ,chociaż po godzinie 17 trzeba w grudniu założyć sweter,bluze chłodno i wietrznie jest.

W Egipcie w hotelu mogą pracować tylko mężczyźni ,wyjatek to prace biurowo-administracyjne.
Dajcie im tzw.bakisza 1 dolara osobom sprzątajacym oraz Panom którzy będą z wami na wycieczkach , oni większość roku nie widza swoich rodzin,choć nie wszyscy,ale bieda tam jest,jak tam rozmawaliśmy z tymi co quadami jeźdza z turystami.

Wycieczki fakultatywne z biurem podróży są zawsze droższe , jak w PL strone wyszukałam przez która wykupiliśmy 2 wycieczki lmegypt.pl (1.jazda quadem i snurkowanie ,wizyta w wiosce beduińskiej 2.) wycieczka od Luksoru oraz podczas wycieczki była dodatkowo płatna podróż na wyspe bananowa 10 dolarów warto tam popłynąć i zjeść banany słodkie,pomarańcze i inne owoce niebo e gębie)
Obok hotelu są „budki” gdzie można przejechać się quadem , pojeżdzić na wielbładzie lub osiołku.
My przez 2 dni jezdzilismy z nimi quadami po 3 godziny.
A wieczorem po kolacji graliśmy w bilard.

ps. Zdradze że jeszcze chcę w inny rejon pojechać do Hurgady może uda się w tym roku też na święta czas pokarze .